Green Is Smart !

Nivelurile de învăţământ: clasele pregătitoare – VIII

Număr elevi din școală: 612

Număr cadre didactice din școală: 38

Coordonatori activitate:

–  Director Teodora Simionel și Consilier educativ Gal Carmen – Școala Gimnazială Nr.8 Piatra Neamț

–  Manager de proiect, Dumitrița Luncanu – Asociația ,,Fii Activ” Piatra Neamț

Proiectul ,,Green is Smart” a fost iniţiat de Asociatia Sportiva Civica Ecologica „Fii Activ” Piatra Neamṭ, în parteneriat cu Școala Gimnazială Nr.8 Piatra Neamț, Palatul copiilor, Primăria Piatra Neamt, SC.Maia Outdoor SRL, Serviciul Salvamont Piatra Neamț și HeidelbergCement România.

Colaboratori: prof. Ionuț Ștefănescu, prof.înv.primar Tanasă Dumitrița, prof.înv.primar Ricea Ana, prof.înv.primar Andriescu Carmen

1.Titlul activităţii: Proiectul “Green is Smart”

2.Domeniul în care se încadrează: educație ecologică și protecție a mediului

3.Scopul activităţii: Formarea la elevi a unei atitudini de respect faţă de mediu, creşterea dorinţei elevilor de a ocroti şi respecta natura, cât şi implicarea acestora dar şi a comunităţii în activităţi concrete de protejare a mediului înconjurător necesare unei vieţi sănătoase;

4.Obiective educaţionale ale activității:

  • Implicarea elevilor în activităţi de ecologizare a claselor, scolii, spaţiilor şcolare, spațiilor verzi din apropierea școlii
  • Instruirea ecologică şi desfăşurarea de activităţi ecologice împreună cu comunitatea locală
  • Revitalizarea vieţii şcolare
  • Dezvoltarea capacităţii de cunoaştere şi înţelegere a realităţii din mediului înconjurător, precum
  • şi stimularea curiozităţii pentru investigarea acestuia;
  • Conştientizarea şi sensibilizarea elevilor faţă de problemele mediului.
  • Cunoaşterea habitatelor naturale, protecţia şi conservarea ariilor naturale din judeţul Neamţ
  • Cunoaştere şi aplicarea normelor de comportare specifice asigurării echilibrului naturii şi
  • adoptarea unei atitudini de prietenie şi respect faţă de aceasta;
  • Antrenarea elevilor în economisirea resurselor: materiale didactice, hrană şi îmbrăcăminte, apă,
  • energie, obiecte din mediul apropiat;
  • Familiarizarea elevilor cu procesul de refolosire a resurselor;
  • Promovarea valorile ecologice;
  • Identificarea acţiunilor negative ale omului asupra naturii, pericolul poluării şi efectele ei;
  • Promovarea schimbului de experienţă între cadrele didactice, în scopul creşterii eficienţei
  • activităţilor şi implicarea elevilor ca factor activ;
  • Formarea unei atitudini motivante şi responsabile faţă de menţinerea şi îmbunătăţirea calităţii
  • mediului înconjurător şi a unor deprinderi de conservare a naturii.;
  • Să participe conştient la acţiuni de păstrare şi îmbunătăţire a calităţii mediului înconjurător (de ecologizare).

5.Elevi participanţi: 150 de elevi; procentul elevilor participant din grupul țintă –  100%

Invalid Displayed Gallery

6.Durata și locul desfășurării activității: 18 – 21aprilie 2015, la Şcoala Gimnazială Nr.8 Piatra Neamț (întâlnire cu un alpinist de success – Ionuț Ștefănescu, vizionare de materiale demonstrative cu expedițiile la care acesta a participat, crearea unor felicitări oferite organizatorilor si coordonatorilor proiectului, prezentarea unor machete realizate de elevi pe echipe si cu implicarea părinților, din materiale reciclabile, plantarea de trandafiri în spațiile verzi din fața școlii – botași oferiți de Primăria Piatra Neamț), în zona școlii și a cartierului( ecologizare) şi Pârtia Cozla Piatra Neamț (ecologizare, întalnire cu reprezentanții Salvamond Piatra Neamț,  premierea tuturor elevilor).

7.Descrierea activităţii:

Activitățile proiectului au stat sub umbrela Green is smart, plecând de la „verde”, reprezentând natura, mediul înconjurător, eficienţă energetică, un mediu sănătos de viaţă, etc., în combinație cu „Smart City” sau Oraşul Inteligent. Smart City este un oraş care foloseşte „informaţia” din tot ceea ce-l înconjoară pentru a oferi servicii comunitare la standarde superioare spre beneficiul tuturor locuitorilor săi. Smart City este nevoia de a dezvolta sustenabil civilizaţia oraşului viitorului. Smart City este nevoia de a deveni mai competitivi local într-o lume din ce în ce mai globalizată. Smart City este un „sistem de sisteme ” care interacționează integrat, pentru a oferi servicii superioare de siguranţă, sănătate, educaţie – pentru a oferi dezvoltare durabilă sustenabilă generaţiilor viitorului.

Activitățile din proiect s-au desfăsurat în mai multe etape:

  • Activitatea 1– 18 aprilie 2016, plantarea butașilor de trandafiri în spatiile verzi din fața școlii – elevi ai claselor I A și a III-a B( 25 elevi) și acțiunea de ecologizare prin zonele învecinate școlii de către elevii claselor gimnaziale (50 elevi).
  • Activitatea 2– 19 aprilie 2016, confecționarea de felicitări pe care, ulterior, elevii le-au oferit organizatorilor si colaboratorilor din proiect, prezentarea machetelor realizare cu sprijinul părinților din materiale reciclabile.
  • Activitatea 3– 20 aprilie 2016, întâlnirea cu Ionuț Ștefănescu – un alpinist de succes, 100 de elevi din clasele I-IV au participat (in două grupe succesive) la aceasta întâlnire. Elevii au fost captați atât de materialele video, reprezentând expedițiile la care acesta a participat, precum si de prezentarea echipamentelor necesare escaladării montane, instalarea ,,pe viu” a unui cort etc.
  • Activitatea 4– 21 aprilie 2016, drumeție pe Masivul Cozla, exerciții de înviorare, ecologizare, învățarea unor tehnici de supraviețuire pe munte, instalarea si apoi strângerea unui cort, folosirea echipamentului adecvat drumețiilor montane, cățărarea cu minitiroliana- depășirea propriilor limite.

8.Rezultate obţinute:

Dezvoltarea spiritului ecologic şi de protecţie a mediului (campania de plantare, ecologizare, prin incursiuni în natură şi descoperirea frumuseţilor acesteia);

Schimbarea de atitudine şi preocupare cu privire la petrecerea şi învestirea timpului liber;

Copiii au empatizat mai bine (copilul este antrenat să devină altruist şi să fie sensibil cu privire la nevoile celor din jurul său);

Participanţii vor deveni cetăţeni responsabili (copilul fiind provocat să contribuie la reuşita echipei sale, ducând la îndeplinire sarcinile pe care le-a primit);

Participanţii vor fi mai disciplinaţi (copii învaţând să respecte reguli);

Participanţii vor avea mai multă încredere în sine (indiferent de abilităţile lor înnăscute sau

dobândite, fiecare copil în parte a fost încurajat să reuşească, să-ți depășească limitele)

Elevii au reușit să implice un număr tot mai mare de părinți – voluntari în sprijinirea activităților din cadrul proiectului. Coordonatorii au responsabilizat școlarii în cadrul activităților, revigorând spiritul civic, promovând valori de solidaritate și generozitate. Spiritul de echipă a avut un impact pozitiv asupra tuturor beneficiarilor proiectului. Elevii știu mai multe, deci sunt mai buni.

Recompensele primite au încununat cu success întreaga activitate: tricouri și medalii cu sigla proiectului, ridicarea la înălțime cu tiroliana, diplome.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Post

Hai la teatru!Hai la teatru!

Astăzi, vineri, 24 martie 2017, elevii claselor a VIII-a au participat la activitatea „Hai la teatru!” realizată de Catedra de limba și literatura română, coordonată de prof. Ana Țaranu și