Inscrierea in invatamantul primar 2018-2019

Procedura specifică de înscriere în clasa pregătitoare – etapa a II-a

Raport cu locurile rămase libere după prima etapă

Tabel nominal cu elevii înscriși în clasa pregătitoare an școlar 2018-2019

Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 3.242/23.02.2018 privind aprobarea calendarului și a metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019.

Circumscripția școlară:
Străzi arondate:
STR. 1 DECEMBRIE 1918 BL.B1-B20, BL.A1-A10; STR.DĂRMĂNEŞTI CASE + BL.K0-K10; STR. BĂLŢĂTEŞTI; STR.NEGOIULUI; STR.MACULUI; STR. AUREL DUMITRAŞCU; STR. CONSTANTIN BORŞ; STR. SUBDĂRMĂNEŞTI; STR. VRANCEI; STR. EROU BUCUR; STR. MIHAI VITEAZU DE LA PODUL PESTE CUEJDI PÂNĂ LA INTERSECŢIA CU STR. 1 DECEMBRIE 1918.

Pentru anul școlar 2018-2019, conform Proiectului Planului de Școlarizare, la Școala Gimnazială Nr.8 Piatra Neamț s-au propus două clase pregătitoare cu 50 de elevi
Cele două clase vor funcționa la parterul unității, dimineața (8:00-12:00), cu posibilitatea organizării Programului „Școală după școală” (la solicitarea părinților). Programul „Şcoala după şcoală” este un program complementar programului şcolar obligatoriu, care oferă oportunităţi de învăţare formală şi nonformală pentru consolidarea competenţelor, învăţare prin activităţi educative, recreative, dar si un sprijin acordat parintilor care lucreaza si nu au cu cine lasa copiii dupa terminarea orelor. Elementele de bază ale educaţiei propuse în cadrul programului „Şcoala după şcoală”  de la Școala Gimnazială Nr.8 Piatra Neamț, vizează îmbunătăţirea competenţelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicării verbale şi nonverbale şi nivelul creativităţii .
Elevii vor beneficia de activități în Laboratorul de Informatică, în Biblioteca școlii sau Sala de lectură.

Perioada de înscriere este între 8 martie – 26 martie 2018, în intervalul orar 8:00-18:00 (luni-vineri).

CENTRE DE EVALUARE PSIHOSOMATICĂ

Perioada de evaluare psihosomatică este între 1 martie – 23 martie 2018.

Documente necesare:

    • Act de identitate al solicitantului înscrierii (copie și original);

 

  • Certificat de naștere al copilului (copie și original).

„ZIUA PORȚILOR DESCHISE”

– 06.03.2018 –

Invalid Displayed Gallery

Ce este clasa pregătitoare ?
– o perioadă de trecere de la grădiniță spre școală, de obisnuință a copilului cu noul mediu de învățare;
– primul pas din ciclul de achiziții fundamentale (clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a);
– anul în care copiii se dezvoltă, prin exersare, pentru începerea activității școlare.

Ce invață copiii în clasa pregătitoare?
– Comunicare în limba română;
– Matematică și Explorarea mediului;
– Dezvoltare personală;
– Arte vizuale și Abilități practice;
– Muzică și mișcare;
– Educație fizică;
– Religie;
– Engleza.

Care este specificul ambiental al clasei pregătitoare?
– spațiu luminos, curat, decorat cu materiale atractive și cu lucrările copiilor;
– mobiler modular, zone cu acces liber la raft; delimitarea centrelor de studiu și joaca Arte, Ludoteca, Biblioteca;
– condiții specifice pentru activități integrate, audiții și video-audiții, prezentări ppt, utilizarea unor softuri educaționale;
– covorașul (mocheta) pentru întâlnirea de dimineață și cercul poveștilor.

Cum invață copiii în clasa pregătitoare?
De-a lungul anului școlar sunt parcurse Unități Tematice, care vor fi concepute și desfășurate pe principiile învățării bazate pe proiect. Avem în vedere:
– teme propuse de copii, care permit implicarea părinților (idei, colaborări, resurse);
– importanța învățării prin joc;
– necesitatea învățării prin cooperare;
– abordare integrată a învățării, depașind cadrul disciplinelor școlare clasice (formale);
– realizarea unor produse finite care pun în valoare creativitatea copiilor.
O lecție durează 45 minute și este structurată astfel : 35 min activitate + 10 min jocuri/exersare deprinderi elementare.

Cum se face evaluarea?
Sunt vizate cele cinci domenii de dezvoltare (dezvoltarea fizică și motrică; dezvoltarea socio-emoțională; dezvoltarea cognitivă; dezvoltarea limbajului și a comunicării; dezvoltarea capacităților și atitudinilor de învățare) reflectate în disciplinele de studiu specifice clasei pregătitoare.
Din Raportul de Evaluare (completat de către cadrele didactice la sfârșitul anului școlar) părinții:
– vor cunoaște punctele forte ale propriului copil;
– vor înțelege care sunt disciplinele unde este nevoie de sprijin suplimentar pentru o bună devoltare a copilului.
Pe parcursul anului școlar se realizează Portofoliul individual al elevului, care va cuprinde toate materialele lucrate de acesta.
Nu se acordă note sau calificative!
Elevii primesc feedback individual, aprecieri, recomandări, recompense (emoticoane, medalii, diplome).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Post

ANUNŢ privind organizarea examenului pentru promovarea personalului contractual din sectorul bugetar în grade sau trepte profesionaleANUNŢ privind organizarea examenului pentru promovarea personalului contractual din sectorul bugetar în grade sau trepte profesionale

Având în vedere: prevederile procedurii de promovare stabilită de Titlul II din Hotărârea de Guvern nr.286 din 23 martie 2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a